Podjeli

Kao bomba iz vedra neba odjenula je u članicama EU vijest kako proizvođači cjepiva neće biti u mogućnosti proizvesti odnosno isporučiti naručene količine bez obzira na čvrst obećanja koja su davali još do prije nekoliko dana. Ono što odmah „bod oči“ je činjenica da je takva vijest stigla doslovno bez ikakvog prethodnog upozorenja da bi se tako nešto moglo dogoditi, jer ako su se pojavili neki problemi u proizvodnji cjepiva oni se sasvim sigurno nisu pojavili ili dogodili kroz dan ili dva.  Ne radi se u ovom slučaju o nekoj nazovi neozbiljnoj tvrtki sa „naših prostora“ gdje se tako nešto ne bi smatralo iznenađenjem već o svjetski poznatim i jakim farmaceutskim tvrtkama u kojima se takve stvari naprosto ne mogu dogoditi.

Kako je poznato da je velika količina cjepiva bila proizvedena i prije no što je cjepivo bilo odobreno puno toga upućuje na to da su naglo nastali „problemi“ u proizvodnji možda i produkt nečega drugog, a to bi moglo između ostalog biti i sve veća sumnjičavost ljudi prema koronavirusu a time i kod mnogih stvoreno nepovjerenje prema nužnosti cijepljenja cijele populacije. Hrvatska je u samom početku od raznih proizvođača cjepiva već naručila količine koje bi bile dovoljne za cijepljenje više od polovice svih svojih građana, a vjerojatno je u planu i dodatna količina koja bi bila dovoljna za sveukupnu populaciju. Kako je jasno da je cijepljenje osobna odluka svakog pojedinca jasno je da se veliki broj građana neće cijepiti, dio jer smatra da ima dobar imunitet i stog mu cjepivo ne treba, a dio radi nepovjerenja općenito prema samoj zarazi i nužnosti cijepljenja koje se zahvaljujući ponajviše medijskom „teroru“ stvorilo u posljednjih godinu dana.

Ova veoma dobro osmišljena PR igra velikih farmaceutskih tvrtki je samo još jedan dokaz da velike i jake korporacije preuzimaju sve veću i važniju ulogu u upravljanju svijetom.  

Ne treba dakle isključiti mogućnost da je nagla „nestašica“ odnosno „problemi u proizvodnji“ cjepiva samo još jedan PR trik od strane farmaceutske industrije  kako bi se što više ljudi navelo odnosno uvjerilo da je cjepivo neophodno. Poznato je naime da se uvijek dogodi isti efekt kada se nečega traži puno više no što tržište može ponuditi, dakle raste potražnja kao i  cijena, a u ovom slučaju proizvodnja navodno može ponuditi samo 30-ak% potrebnih – obećanih količina. Kao što se od početka stvarao strah i širila psihoza o opasnosti korone što je u mnogim zemljama dovelo do ogromnih problema u svim segmentima, najviše u narušavanju ekonomskih tijekova, tako se sada na potpuno isti način u javnosti stvara psihoza kako za sve neće biti “spasonosnog“ cjepiva.

Jasno je da u navedenim okolnostima mnogi od onih koji su, uglavnom zahvaljujući svakodnevnom „tretmanu“ od strane medija, još do jučer bili sumnjičavi prema opasnosti od koronavirusa odbijali i samu pomisao da se cijepe sada odjednom, i po istom medijskom scenariju, vidjevši da cjepiva nema dovoljno za sve pohrlili prema „svojoj dozi“ misleći da ako nema dovoljno za sve to onda uistinu mora biti nešto bez čega im „nema života“.  Dobar PR čuda čini, a kada se sve to radi na svjetskoj sceni uz do sada neviđenu medijsku potporu onda očekivani rezultat sasvim sigurno neće izostati.

U Zagrebu, 25.01.2021.

Predsjednik BUZ

Milivoj Špika


Podjeli
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

You may also like

Comments are closed.

More in:Top tema