Mnogi zaposlenici državnih službi prate zbivanja u zakonodavnom tijelu, Saboru, te sam tako dobila i mnogo komentara vezano za konačni tekst Zakona o službenoj iskaznici.
Prečitala sam pozorno konačni prijedlog Zakona i obrazloženje kao i odgovore na postavljena zastupnička pitanja.
Čini se da je jasno gdje ovo vodi jer za sada to ide samo za državna tijela no moguće se kani proširiti na ostale institucije, prvo one državne (dakle i škole i agencije i sveučilišta), a onda vjerojatno na privatne multinacionalke koje kane jedine ostaviti operativne, kada unište sve male i srednje poduzetnike.
Posebno iritira potpuni nedostatak pravnog obrazloženja potrebe takve investicije!
Izjave samo zvuče kao pamflet bez ikakvog činjeničnog dokazivanja. Čak se ne trude da formalno stvar izgleda ozbiljno.
Govore o tobožnjem pristupu bazama podataka i slično, no ne navode niti jednu takvu bazu!
Već sada, s obzirom na tip državnog posla, bez ikakvog problema uposlenici pristupaju svim potrebnim bazama podataka jer dobiju elektronički identitet koji to omogućava sve dok su zaposlenici određene institucije. Znači to je pravac u kojem se trebalo ići.
Tko će dobiti ove novce Unije koje spominju i za što točno!!!????
U ovom Zakonu uopće nije definiran aspekt prava na privatnosti tih djelatnika kao niti postupanje u slučaju zlouporabe takvih iskaznica od trećih strana. Tko odgovara za sve moguće probleme – nigdje ne piše u predloženom Zakonu????
Što se događa ako elektronski potpis službenika netko ukrade i zloupotrijebi???!!!!
Možda zato jer će netko drugi to nadzirati, a ne naša država. Mislim da se tu pokušava u stvari smanjiti nadzor demokratskog sustava i države o tome što službenici rade.
Zar bi to trebalo pretvoriti službene državne djelatnike u kastu koja eto ima posebne privilegije u koje nitko ne može zaviriti bez ovlasti službene kartice!????
Pa ovo je sve jedan diletantizam, ovdje država uopće ne vodi računa o svojoj sigurnosti niti uvažava svoj sustav upravljanja kao demokratske republike!!!!
Užas, samo sam se naživcirala.
Zanimljivo je kako čl. 3 u točki 2 kaže:
(2) Izrazi koji se koriste u ovom Zakonu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.
Zar je moguće da i ovo ide u konačni prijedlog zakona, koji je, praktično pred usvajanjem?
A 150 spikera u Saboru niti ne čita a još manje razumije o čemu se radi. Blago nama!
Napomena: zamolila sam kolegu odvjetnika za mišljenje, nije stiglo. Očekivala sam i komentar jednog ozbiljnog saborskog zastupnika koji je puno toga dobrog činio u Skupštini Grada Zagreba, nije stiglo. Ako pristignu objaviti ću ih.
Sretno ljudi!
Vlast nas gura u nove nepotrebne eksperimente koji imaju sasvim druge ciljeve.
Mr. sc. Arna Šebalj