Podjeli

Davne 1910. godine, 18. kolovoza, prvi je tramvaj na električni pogon krenuo voziti po zagrebačkim ulicama.

Zagrebom prije toga vozio je konjski tramvaj, od 1891. godine, iz svojeg spremišta tada u Savskoj ulici, na današnjem mjestu gdje se nalazi Tehnički muzej.

Kako možemo čitati u povijesti ZETa, kolosijek je tada bio uži od današnjeg, brzina oko sedam kilometara na sat, a svaki je konj imao normu 26-28 kilometara na dan. Zagrepačani su konjski tramvaj od milja zvali „konjka“.

Kako priča kaže, te 1910. godine prvi tramvaj na električni pogon izašao je na zagrebačke ulice, ali i konjski tramvaj bio je još u pogonu. Prva tramvajska kola na električni pogon bila su izgražena u tvornici Weitzer u Grazu,

U zagrebačkom prometu danas vozi 15 dnevnih linija, koje povezuju sve dijelove grada, a u prometu imamo i četiri noćne linije. Ako bi išli redom pisati linije i njihove trase primjetili bi da nedostaje linija 10, koja je 30-ih godina prometovala zagrebačkim ulicama, a zamijenila ju je linija broj 1. Dok su tramvaji s brojem 10 su 60-ih godina prometovali od Borongaja do Savskog mosta, no zbog preklapanja s brojem 1, “desetka” je ukinuta.

Također, nedostaje nam linija 16, koja je svojedobno povezivala Črnomerec i Zapruđe, a na zagrebačkim ulicama je nema od 90-ih godina.

  1. godine, prvi niskopodni tramvaj domaće proizvodnje počinje voziti zagrebačkim ulicama. Tada modernizacijom tramvajskog voznog parka, Zagreb se ubraja u gradove s vodećim europskim javnim prijevoznicima.

Tako su stručnjaci primjetili kako vozila ZET-a čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje…109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag!

Autor: Branka Mioč


Podjeli
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

You may also like

Comments are closed.

More in:Gospodarstvo