Podjeli
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Na današnji dan(25.11) prije 42 godine, tramvaj prvi puta prešao preko               
Davnog dana, 25. studenog 1979. godine kada u promet nije puštena tramvajska trasa od Držićeve preko Mosta mladosti pa do Sopota te je tako tramvaj prvi puta prešao preko Save.

Gradnja tog dijela započela je godinu prije toga, odnosno 1978., iste godine kada se Novi Zagreb povezao s ostatkom grada, 1985. godine, odnosno promet je puštena trasa od Savske novom Horvaćanskom preko Jadranskog mosta i rotora pa sve do Sopota, te je istodobno tada izgrađeno novo tramvajsko spremište u Dubravi, puštena je u promet rekonstruirana Tratinska i Ozaljska ulica na Trešnjevci.

Godine 2001. prihvaćeno je pet projekata uvođenja niskopodnih tramvaja u promet. Prvi natječaj za 70 tramvaja takve vrste vrijedan je bio 160 milijuna eura, a raspisan je u prosincu te iste godine. Do 2010., odnosno u jednom desetljeću, proizvedena su čak 142 niskopodna tramvaja.

Podsjetimo ,redoviti tramvajski promet odvija se na 116.346 m pruga, na kojima je svaki dan u prometu 184 tramvajskih motornih kola i 84 prikolice. Ukupna je dužina pruga na 15 linija dnevnog prometa 148 km, a na četiri noćne linije 57 km. Skretnica je u gradu 174, a tramvajskih stajališta 255. Na godinu se ZET tramvajima u gradu Zagrebu preveze oko 182,000.000 putnika.
Branka Mioč


Podjeli
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

You may also like

Comments are closed.

More in:Gospodarstvo