Podjeli

  1. lipnja 2020., na 236. sjecnici Vlade, u točki 8. na prijedlog Ministarstva unutarnjih poslova, usvojen je  Prijedlog uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o mjerama zaštite od ionizirajućeg zračenja te postupanjima u slučaju izvanrednog događaja.

Točnije, unijete su izmjene o postupanjima u slučaju izvanrednog događaja. Izmijenjene su nadležnosti mnogih tijela,  prije svega Državnog zavoda za radiološku i nuklearnu sigurnost.

Sve u „svoje ruke“ preuzima Ministarstvo unutarnjih poslova, koje je Prijedlog Vladi i dalo na usvajanje.

 

Što ovo znači za narod Republike Hrvatske?

Sprema li se to neka diktatura u okolnostima koje dolaze, kad će se već „teoretski dolazeći drugi val covida“ kako prije nekoliko dana reče u emisiji HTV 4 ( do sad uvijek trezveni i stručnih stavova) dr Bernard Kajić.

Quod licet lovi, non licet bovi!

Svašta se tu skriva iza mnogih riječi koje otklanjaju nadležnost dosadašnjih tijela te se sve prepušta u „ruke“ Ministarstvu unutarnjih poslova.  Eventualno još i nekom drugom.

Zašto se ovo radi baš sad? Zašto je razvlašten svih ovlasti Državni zavod za radiološku i nuklearnu sigurnost?

Zar nije bilo vremena raspraviti tu neku direktivu EU Vijeća iz prosinca 2019.?

Koliko možemo još očekivati iznenađenja od ove Vlade?

Lijepo piše na njihovim stranicama: „Postoji mogućnost uvrštenja pojedinih točaka na dnevni red na samoj sjednici.“

 

Što rade stranke i platforme koje se natječu za mandate u Hrvatskom saboru? Čitaju li išta njihovi kandidati u utrci za fotelje? Sumnjam, zar je bilo što bitno osim fotelje?

E moj narode, kako kaže onaj  poznati stih iz pjesme Marka Perkovića.

 

Nazvah to PUČEM! To i je puč. Ne treba izbjegavati prave riječi, nije teško iz takvog postupanja to i zaključiti.

Ovo postupanje Vlade nije oružana pobuna stvarnim oružjem, no ovakvo donošenje Uredbi sa zakonskom snagom može imati dalekosežne posljedice  kojima  je cilj potpuno preuzimanje vlasti, potpuna kontrola. Kako već imaju potpunu kontrolu nad medijima, čak i vojskom, u ovom segmentu djelovanja imaju i nad policijom. Zašto je to problem reći?  Ovo je samo jedna od Uredbi koja će na ovaj način biti donesena. U ovim vremenima globalnog straha, biološkog eksperimenta te uskoro i prisile na puno toga vlastodršci će samo nastaviti odrađivati zadaću već poodavno zadanu.

A sad su vidjeli da narod niti zna a niti ga zanima.

A to neznanje našeg naroda je preveliko, a interes za stanje u državi  zanemariv. A tek što reći na saborske zastupnike kojih uglavnom na sjednicama nema (uvijek ona poznata rečenica opravdanja: na odborima su ili na terenu), a na izglasavanje dolaze s već poznatim stavom, onim preuzetim preko stranačke stege. Zašto oni primaju te svoje, za naše prilike u državi, prevelike plaće? Koliko su propustili zakona i ostalih akata a da pojma nemaju što je u svim onim papirima na stolovima (pitam se uvijek kud nestadoše Božini  svemirski tableti)?

Glavno pitanje je kako našem narodu, onako zdravo seljački, objasniti ovu  U R E D B U o izmjenama i dopunama Uredbe o mjerama zaštite od ionizirajućeg  zračenja te postupanjima u slučaju izvanrednog događaja, odnosno, koje to ovlasti POLICIJA preuzima? Nema ih potrebe nazivati Ministarstvom unutarnjih poslova, jer u izvanrednim događajima sve je to POLICIJA.

 

Obzirom na odgovoran pristup, kao i to da sam prije svega pravnik u svom „osnovnom obrazovanju“, a poznat mi je i te kako način i pristup izrade raznih normativnih akata, od onih najnižeg ranga do zakona, tvrdim kako ništa nije ni slučajno ni bezazleno. Uvijek se u izradi ovakvih akata , a Uredba je jedan od značajnijih akata jer poprima zakonsku snagu, te je u vremenu tzv tehničke Vlade uvijek treba izbjegavati donositi – provuče i nešto što malo tko vidi, ali će služiti nakani vlasti. Riječima te njihovom manipulacijom može se i te kako u konkretnim okolnostima različito tumačiti, točnije, tumačiti prema potrebi. Tim više što se ova Ureba odnosi na onu iz 2018. godine te na tijelo državne uprave, tada Državni zavod za radiološku i nuklearnu sigurnost, koji je prestao je s radom 1. siječnja 2019. Postavlja se pitanje što se čekalo godinu i pol dana?

Da je ovo točno potvrđuje i mail koji preuzeh iz Fonda za financiranje razgradnje NEK jer sam upit oko ove žurne izmjene Uredbe poslala  Zavodu  (za koji nisam znala da je prestao s radom 1. siječnja 2019. ali tako i Fondu za financiranje razgradnje NEK, obzirom da se Uredba iz 2018. u članku 5.

točki a) eksplicitno dotiče nuklearne elektrane Krško.

Odgovor mailom iz Fonda:

 

SanjaMiščević [email protected]                                   19. 06. 2020.   09:23
 
prima Kristina, ja, [email protected]

Poštovana,

Državni zavod za radiološku i nuklearnu sigurnost prestao je s radom 01. siječnja 2019. godine sukladno zaključku Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, a sve obveze i ovlasti bivšeg Zavoda tada su implementirane u Ministarstvo unutarnjih poslova, Ravnateljstvo civilne zaštite, Radiološka i nuklearna sigurnost. 

U izmjeni Uredbe na koju se pozivate, radi se o usklađivanju akta sukladno preuzetim obvezama Ministarstva unutarnjih poslova iz 2019. godine.

Za sve daljnje informacije o ovoj temi ljubazno Vas molimo da se obratite Ministarstvu unutarnjih poslova.

S poštovanjem,

Sanja Miščević, dipl. oec.

Voditelj poslova odnosa s javnošću

Fond za financiranje razgradnje NEK

Radnička cesta 47, Zagreb

www.fond-nek.hr

www.radioaktivniotpad.org

Tel: 01/3090-709

Fax: 01/3090-710

Mob: 099/2717-174

 

Vlada, čije bi  sadašnje ingerencije trebale biti isključivo tehnički poslovi,  ponaša se protuustavno i protuzakonito. Donosi Uredbu sa zakonskom snagom, uvodi u uporabu digitalizirane (čipirane) osobne iskaznice, za koje zakon nije donesen jer nema Sabora (ministar Malenica s Karlom Starčevićem u Gospića upravo pušta u primjenu aplikaciju  eNovorođenče,  a za što je neophodna

e osobna iskaznica). Puno toga će se provući u ovom vakumu vlasti i totalnom nezainteresiranošću kako kandidata tako i stranaka za buduću vlast. Zar je zaista moguće da niti jedna stranka nema ljude koji bi pratili rad tehničke Vlade?

Gdje su sada ustavni suci?!  Šute.

Ipak, glavno pitanje je zašto se sve ovo čini baš sada?  Na prepad, nelegitimno i nelegalno.

I poskrivečki.

Izmjenama i dopunama same Uredbe trebao bi se pozabaviti poveći ekspertni tim. Ali već površnim pregledom i laiku upada u oči par neobičnih  izmjena.

1.izraz  „zaklanja“ mijenja se  u „sklanja“.

ZAŠTO?!

Nije li to scenario: locirati (razmak 2 m), identificirati (e-osobna), skloniti?!

Sklanjanje se u hrvatskom jeziku inače ponajviše koristi u smislu deklinacije (imenica, glagola,

brojeva ….) , ali može značiti i uklanjanje (ili nedaj Bože likvidaciju!).

2.umjesto Zavoda (koji je u praksi razvlašćen prije više od godinu i pol dana) sve OVLASTI se prenose sad  na POLICIJU i STOŽER(E) , glavni i lokalne.

3.POLICIJA I STOŽER(I) mogu činiti DOSLOVNO SVE ŠTO IM SE PROHTIJE.

 

U staroj Uredbi članku 3.,  točka 12. glasi:  preseljenje stanovništva jest rana mjera zaštite koja se poduzima radi sprječavanja dugotrajnog izlaganja stanovništva ionizirajućem zračenju, a podrazumijeva preseljenje ljudi iz njihovih domova u privremeni smještaj (prihvatni centri) na duže vremensko razdoblje, a osim ljudi, preseljavaju se i domaće životinje te premješta pokretna osobna imovina; provodi se unutar mjesec dana nakon izvanrednog događaja; ako traje do dvije godine, radi se o privremenom preseljenju, a ako povratak nije moguć u tom roku, radi se o trajnom preseljenju.

 

Novom Uredbom riječ preseljenje mijenja se u riječ premještanje  te se točka 12. mijenja i glasi:

premještanje stanovništva je rana mjera zaštite koja se poduzima radi sprječavanja dugotrajnog izlaganja stanovništva ionizirajućem zračenju, a podrazumijeva premještanje ljudi iz njihovih domova u privremeni smještaj (prihvatni centri) na duže vremensko razdoblje, a osim ljudi, premještaju se i domaće životinje te pokretna osobna imovina; provodi se unutar mjesec dana nakon izvanrednog događaja; ako traje do dvije godine, radi se o privremenom premještanju, a ako povratak nije moguć u tom roku, radi se o trajnom premještanju.

Ključno pitanje je koja nakana je autora ovog akta, te što je zamjenom ovih riječi htio postići? To je pitanje koje traži odgovor.

U točki 17. nove Uredbe sklanjanje je hitna mjera zaštite stanovništva koja se provodi u kućama ili bilo kojoj drugoj građevini koja sa ili bez prilagodbe omogućava zaštitu od radioaktivnog onečišćenja i direktnog zračenja iz radioaktivnog oblaka.

Sklanjanje, kako već rekoh, nije riječ koja je uopće trebala mijenjati riječ zaklanja. Osim ako zaista nakana autora kao i izvršitelja ove Uredbe nije upravo ono što sam naprijed napisala, nedaj Bože!

Kontaktirala sam i nekoliko eminentnih ljudi iz javnog života, stručnjaka, njihovi komentari su izrazito otvoreni i direktni, a zbog obzira i mog poštovanja i uvažavanja istih neću navesti  njihova imena.

Ali evo tih komentra.

PRVI:

Ovo nije  nista prema onom što nam spremaju. U Domovinskom ratu obranili smo Hrvatsku ali je nismo oslobodili. I dalje smo okupirani  yugo-srpskom i udbaško- masonskom  koalicijom.  Imaju sve poluge vlasti i kapital, svoje podanike i sluge i porobili su hrvatski narod koji je bez pastira i političkog vodstva. Ne možemo stvoriti niti jezgro otpora i zato smo mi veći krivci od njih.

Rješenje postoji ali danas je pravih Hrvata za boj malo i nisu povezani, nažalost.

No, idemo dalje, jesen će biti vruća.

DRUGI:

Plenkovića i ostale miševe se ništa ne pita. Ovom državom upravljaju sotonjare jer smo sklopili ugovor s vragom. Predsjednik Vlade, Sabora, Države…su Soroševi pitomci, sad i izvršitelji. Naše JUDE samo izvršavaju zapovijedi koje dolaze iz svjetskih centara moći. Jedini čovjek u svijetu koji im se suprostavio je Trump. A što mu sve tek rade. Ako dobije izbore postoji još tračak nade za ostatak svijeta.  

Ako slučajno izgubi, ostaje nam pakirati kufere i tražiti azil u Mađarskoj.

TREĆI:

Ono što ja znam iz praćenja ove tematike (iz mog priloga iz 2017. podatak) sav nisko i srednje radioaktivni otpad, skladišti se na lokacijama na kojima nastaje. Danas ih je gotovo 100, većina u Zagrebu.

 

Stoga, kako ne bi dočekali iduće mjesece, a i početak jeseni, neupućeni  u događaje oko Vlade i akata i odluka koje će se donositi,  pratimo isto, odvojimo vremena za poslušati ili pročitati. Sve je dostupno.

Stoga je i nevjerojatno kako nitko isto ne poprati, nikoga ništa ne zanima, a jurišnici na fotelje u vlasti  čak nisu niti toliko inteligentni pa da ako ništa drugo, a ono zbog javnosti i javnog predstavljanja, oforme  „stožer“ koji bi sve ovo pratio. Ako to ne čine sada, što od njih možemo očekivati kad se ukopaju u fotelje u vlasti?

 

Zasigurno nas čeka vruća i uzbudljiva jesen.

 

Mr. sc. Arna Šebalj, dipl. iur.

 

Izvori:

236. sjednica Vlade Republike Hrvatske

https://vlada.gov.hr/sjednice/236-sjednica-vlade-republike-hrvatske-29770/29770

– FB Marcelijian Vrsanic, 23. 06. 2020.

 


Podjeli
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

You may also like

Comments are closed.

More in:Top tema