U nedjelju 26. listopada 2025.g. održani su „izbori“ u osnovnim organizacijama HDZ-a, a u pretežnom dijelu organizacija nisu bili istaknuti protukandidati tako da su to stvarno bili tzv. izbori. Zašto se i na čemu temelji atribucija da su to tzv. odnosno tako zvani izbori? Ako je istaknut samo JEDAN kandidat onda nema slobode i mogućnosti biranja, nego tek samo pukog glasovanja i potvrđivanja tog jednog i jedinog kandidata. Koji zbog toga nije izabran nego – potvrđen! Metaforički kazano taj jedan kandidat je rukopoložen odnosno pomazan od destruktora izbora, tj. onoga tko ga je autokratski, partitokratski i protudemokratski nametnuo članovima stranke! Naime, da bi se imalo koga i moglo birati moraju biti istaknuta najmanje – DVA kandidata, tako da je to samo puko glasovanje i potvrđivanje tog jednog kandidata zbog čega je logički i semantički potpuno neutemeljeno i pogrješno to nazivati – izborima! To su isključivo tzv. izbori odnosno lažni izbori, jer je oksimoron odnsno contradictio in adiecto („demokratski diktator“) sintagma – „izbori bez protukandidata i mogućnosti biranja“.
ZAŠTO JE PRETEŽNO ISTAKNUT SAMO PO JEDAN KANDIDAT? A zašto je u pretežnom dijelu osnovnih organizacija HDZ-a bio istaknut samo po jedan kandidat, što je očigledan primjer i dokaz izrugivanja, ponižavnja i „ispiranja mozga“ članovima stranke i gušenja pluralizma; i protuustavne i protuzakonite destrukcije demokratskog političkog procesa? U (pred)izbornom procesu zastrašivanjem i širenjem egzistencijalnog straha, uznemirenosti i nesigurnosti; pritiscima, prijetnjama, ucjenama, „dobronamjernim“ savjetima, ostracizmom i drugim soft-totalitarnim i terorističkim djelovanjima i postupcima koje je iz duboke pozadine organizirao i usmjeravao sublegitimni predsjednik HDZ-a Andrej Plenković, njegovom autoritarnom i autokratskom po demokraciju i društvo toksičnom političkom nazoru nepoćudni potencijalni kandidati su obeshrabreni, demotivirani i bili prisiljeni da „dobrovoljno“ odustanu od kandidature na izborima! A oni koji su unatoč tome pokušali skupiti određen broj potpisa potpore članova stranke koji je potreban za kandidaturu bili su u tome onemogućeni glasinom a stvarno neformalnom uputom conducatora Andreja Plenkovića članovima HDZ-a, da im za stranačku političku i društvenu karijernu perspektivu i budućnost nije preporučljivo, poželjno i korisno da daju potpis kandidatu koji nije po autokratskom i autoritarnom ukusu te antidemokratskim, mizantropskim i antihumanističkim stavovima i sadizmu sublegitimnog predsjednika HDZ-a. I tako je u organizaciji i režiji conducatora i njegove ohlokratske partijske klike provedena farsa (na)zvana „izbori“, a realno su to bili tzv. izbori odnosno lažni izbori!
USTAVI SU PISANI I APSTRAKTNIM JEZIKOM Ustavi općenito nisu pisani samo konkretnim nego i jezikom apstraktnog mišljenja, što se ponekad zaboravlja u njihovom tumačenju. Jer kad bi bili pisani samo jezikom konkretnog mišljenja koje je svojstvo poglavito ljudi iz kamenog doba a kao atavizam i nekih suvremenih ljudi, morali bi imati opseg gotovo kao Biblija. Zbog toga su pitanja pretežno iz političke prakse kao na primjer „gdje to konkretno piše u ustavu“, većim dijelom arhaična, kamenodopska i nelogična. A upravo zbog toga što su ustavi pisani i jezikom apstraktnog mišljenja, moguće je da sva normativnost ustava bude definirana u njegovim vrednotama odnosno u ustavnoj normi, koja je temelj i okvir za valjano tumačenje ustava.
USTAVNE VREDNOTE SU TEMELJ ZA TUMAČENJE USTAVA Prema članku 1. stavak 1 Ustava RH (URH) Republika Hrvatska je demokratska država, a prema članku 3. URH vladavina prava i demokratski višestranački sustav su najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava. Što u njihovom valjanom tumačenju znači da su svaka opstrukcija demokratskih procesa i narušavanje demokratskih standarda – kršenje Ustava i rušenje ustavnopravnog poretka Republike Hrvatske! Zbog čega se samo u tom i takvom ustavnopravnom okviru može i mora promatrati, analizirati i interperetirati cjelokupni (pred)izborni proces u osnovnim organizacijama HDZ-a! Pa su u tom ustavnopravnom okviru opstrukcija procesa kandidiranja za izbore i narušavanje demokratskih standarda, protivni člancima 1. i 3 URH. Što nedvojbeno znači da su izravna ili neizravna, otvorena ili prikrivena intervencija, opstrukcija ili subverzija u (pred)izborni proces koji su navedeni u prethodnom dijelu teksta, protuustavno djelovanje i kršenje Ustava Republike Htvatske! Ali arhaični konkretno misleći čovo koji je u ontogenezi ostao u kamenom dobu, sve to budno motri i bodro kliče: Pa gdje to konkretno u Ustavu piše? Valjan odgovor je: Piše, piše! U njegovim i jezikom apstraktnog mišljenja pisanim vrednotama, i isto takvim obveznim njihovim tumačenjem!
OPSTRUKCIJA IZBORNOG PROCESA U KONTEKSTU KONVENCIJA O TERORIZMU I KAZNENOG ZAKONODAVSTVA Terorizam kao pojam sadrži i sastavnice kao što su da je akt komunikacije, akt zastrašivanja i pravno zabranjeni akt. Pri čemu nije obvezno da se ostvari planirani i namjeravani cilj, nego je dostatno da sadržaj i okolnosti plana ugroze imaju mogućnost ostvarenja u realnom vremenu. U analizom obuhvaćenom (pred)izbornom procesu u osnovnim organizacijama HDZ-a kao što je to u prethodnm dijelu teksta navedeno, bilo je izravnog ili neizravnog zastrašivanja, ucjenjivanja, stvaranja atmosfere neizvjesnosti, nesigurnosti i straha s namjerom da nepoželjni kandidati odustanu od kandidature, a prema ostalim članovima stranke da ih se zastraši, demotivira i spriječi da daju potpis podrške kandidatu koji je nepoćudan grupnim interesima i kadrovskom monopolu conducatora i njegove kakistokratske stranačke klike. Što su elementi terorizma i kršenja Europske konvencije o suzbijanju terorizma, kršenje članaka 5., 6. i 7. Konvencije Vijeća Europe o sprječavanju terorizma, i također kršenje članaka 99. i 139. Kaznenog zakona Republike Hrvatske. K tome, to je taođer i povreda slobode odlučivanja iz članka 333. Kaznenog zakona RH. Pa se na temelji i u skladu s člankom 3. Ustava RH prema kojem su vladavina prava i demokratski višestranački sustav najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava, očekuje odgovarajuće postupanje u tim kaznenim predmetima bilo po službenoj dužnosti ili po prijavi odnsno na način kako je to propisano zakonom!
Ivor Versić










