Albanski orijent Učka ekspres – 3/3 dio

“Srbi su lud narod”, reče svojedobno jedan psihijatar, Srbin

“Nismo ni mi, Hrvati, pripametni”, ponekad znam reći ja …

ponekad …

ponekad i češće …

….

01.09.2020.

…..

“Odluke o prelasku granice radi protokolarno-ceremonijalnih aktivnosti te postrojbi razine voda i niže donosi ministar obrane.”

kaže Zakon o obrani, članak 69., stavak (5)

…..

“Zanimljiva” je ova formulacija …

odnosno prvi njen dio, prije onog “te”

“Odluke o prelasku granice radi protokolarno-ceremonijalnih aktivnosti”

gdje se ne kaze “koga, čega”… pojedinca, grupe, postrojbe…!?

dakle, ništa konkretno…

a onda ovo …nakon “te”

“postrojbi razine voda i niže donosi ministar obrane”

je jasno

da se radi o postrojbama do te razine-veličine…

neovisno radi li se pri tom o “protokolarno-ceremonijalnim aktivnostima” ili ne,

ili nekim drugim aktivnostima (zapravo su predviđeni samo: obuka i vježbe).

….

Ehhhh, da

kako se “lipo”, “dorečeno”, “savršeno” pišu ovi zakoni …

“aj ti, ne mogu ja od smija”

….

Dakle – šta..!?

Da bi pokušao naći i dati odgovore na ona pitanja iz prvog dijela ovog mog traktata,

malo sam bacio oko po Zakonu o obrani:

1)

Točka (poglavlje) 2. govori o “Uporabi OSRH”

– predsjednik moze NEOVISNO-SAMOSTALNO narediti uporabu OS samo u ratnom stanju

– i to, i tada (u ratnom stanju), takva naredba provodi se putem zapovijedi NGSOSRH

(Nacelnika Glavnog Stožera Oruzanih Snaga Republike Hrvatske)

2)

No,

u konkretnom (Učka) slučaju ne radi se o uporabi OS, nego – korištenju OS,

i logično bi bilo da je pod Točkom (poglavljem) 3., koja uređuje-opisuje ta moguća korištenja,

da je pod tom točkom stipulirano i “korištenje OS u protokolarne-ceremonijalne svrhe”,

Ali – nije ..!!

Inače,

o korištenju OS ne odlučuje predsjednik… NIKAD… ni u jednom slučaju,

nego Vlada ili MO,

3)

U Zakonu o obrani, slijedeća točka – Točka (poglavlje) 4.

govori o “Doprinosu OS u izgradnji i razvoju savezničkih sposobnosti i zajedničke sigurnosne i obrambene politike”

tu su čalnci 65. – 69.

dakle i ovaj, 69., iz kojega je izvučena ona početna formulacija (stavak (5) ovog članka),

Premda:

u prvim stavcima ovog članka govori se isključivo o “obuci i vježbama”

odnosno da OSRH “mogu prijeći granice RH” baš u tu svrhu…

a onda

onda se u stavku (5), koji je citiran na početku,

(i pronađen kao eventualna zakonita osnova angažmana broda Učka u predmetnom slučaju),

odjednom… NICIM IZAZVANA… bez onog prethodno definiranog “mogu prijeći i u tu svrhu”

pojavljuje i formulacija o “korištenju u protokolarne-ceremonijalne svrhe”

i to opet – nedorečeno… (kako sam opisao gore)

dakle

“korištenje u protokolarne-ceremonijalne svrhe” ZBUBANO je pod –

“izgradnju i razvoj savezničkih sposobnosti”..(!!??)

i to baš ovako, odjednom, u stavku (5)… (odjedared … iznebuha),

i – nedorečeno… nedovoljno definirano…

Dakle – “vrlo maštovito”..!!!!

4)

Slijedeća je Točka (poglavlje) 5.

govori o “Zapovijedanju i rukovođenju OS”

ta Točka počinje sa člankom 70.

i tu sam ja pronašao stavak (3) koji govori o – izvješćivanju,

odnosno

da je NGSOSRH dužan o provedbi izvijestiti ISTODOBNO i PR (predsjednika) i MO (ministra),

dakle,

sta na sve kaže MO..!?

sta kaze izviješće koje je MORAO dobiti..!?

izviješće o uporabi broda “Učka” ..!!

….

Dakle – šta..!?

gledajući ukupno

ZBUBANCIJA samo takva …

jebe lud zbunjenoga…

a jedan članak u Zakonu: “korištenje OSRH u protokolarne-ceremonijalne svrhe”

sve bi-je mogao definirati… i riješiti…

U svakom slučaju:

– predsjednik može uporabiti OS samostalnim odlučivanjem samo u ratnom stanju,

predsjednik NE MOZE koristiti OS samostalno, “na svoju ruku”, ni u jednom slučaju,

– uvijek je potrebna zapovijed NGSOSRH… pa onda i zapovijedi na nižim razinama,

– uvijek je nuzno izviješće NGSOSRH, kojim ISTODOBNO izvješćuje i PR i MO,

Dakle:

– znamo koja dokumentacija MORA postojati..!!

Dakle:

show must go on….

Ivanko Dajak