Podjeli

U javnom prostoru protekle dane, ne samo u Hrvatskoj, vode se aktivnosti na svim razinama  oko događaja koji slijede 19, srpnja 2025. a tiče se tzv. pandemijskog sporazuma.

Od samog početka aktivnosti grupe građana na Telegramu ostala sam izvan toga jer smo u ime Znanstvenog vijeća još u travnju 2022. uputiti Prigovor UN-u (tada jedini uz Rusiju) a za kojeg čak i oni koji bi trebali znati pojma nemaju. Priznajem, to me razočaralo. A i to pokazuje koliko smo nezainteresirani, a već tri godine su prošle. Tim više me je zanimalo od kuda baš sad ovolika žurba, skoro pa revolucija, a PRAVNE OSNOVE NEMA.

https://www.hop.com.hr/2022/04/20/prigovor-znanstvenog-vijeca-hrvatske-un-u-i-who-u-zbog-predaje-suvereniteta-hrvatskog-zdravstva-who-u-svjetskoj-zdravstvenoj-organizaciji/

Kao pravnik u osnovnom obrazovanju ne mogu sebi dozvoliti aktivnosti za koje nemam činjenice, no mogu ovim putem uputiti inicijativu za pokretanje postupka ocjene ustavnosti što sam danas i učinila. Uvijek me samo zanimaju rješenja, jer paradiranja bez osnove nemaju ni svrhe a još manje rezultata.

Iz opreza i eventualne štete do koje bi ipak moglo doći, ako bi se upustilo u proceduru – kao i prihvaćanje navedenog sporazuma – koju određuje Ustav uslijedila je danas moja Ustavna tužba.

Zaista nema javnih dokaza da je Hrvatska službeno potpisala WHO-ov pandemijski sporazum. To je pozitivno. Ali ljudi dragi, zapamtimo, pravo i propisi su neumoljivi.

Suhoparni, reklo bi se, no jedino točni.

Prema Ustavu i domaćim propisima, samo potpisivanje sporazuma na razini Vlade (bez prethodne odluke Sabora) bi značilo kršenje procedure, jer nedostaje formalna ratifikacija od strane Sabora.

Nikako nije legalno potpisati i obvezati se na takav sporazum bez prethodnog glasanja Sabora. Bilo bi potrebno da Sabor raspravlja i izglasa ulazak u takav univerzalni ugovor. 

Provjerom u ovih par dana, za sada zaista nema nikakve službene najave ili rasprave u Hrvatskom saboru o ratifikaciji (ili samom sporazumu) vezanog za WHO-ov tzv. “pandemijski sporazum”. Pregled domaćih izvora i baza nisam mogla otkriti da je Sabor pokrenuo ikakve aktivnosti na ovu temu.

Međutim, pronašla sam da se je Sabor pripremao za ratifikaciju međunarodnog sporazuma o očuvanju morskih područja izvan nadležnosti država, u kontekstu UNCLOS‑a, tijekom lipnja 2025. – za planiranu raspravu 3. i 4. lipnja 2025.

Nisam pronašla Zapisnik, transkript, pa ni ovo ne mogu potvrditi.

Upravo zbog svega, a nakon par dana istraživanja i pribavljenih informacija, odlučila sam danas uputiti prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti – Ustavnu tužbu – Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Mr. sc. Arna Šebalj, dipl. iur.

———————-                                                                                                  

10000 Zagreb    

OIB—————–                                                                              

———————————————————————————————————————

Zagreb, 15. srpnja 2025.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Trg svetog Marka 4

10000 Zagreb

[email protected] (dostavlja se i poštom, žurno)

Tel: 01 6400 251; predstojnica ureda 01 6400 100

Predmet:  Inicijativa za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti prijenosa

                   ostvarivanja suverenih prava Republike Hrvatske na Svjetsku zdravstvenu

                   organizaciju (WHO) u okviru Međunarodnih zdravstvenih propisa (IHR)

 

I.UVOD
Na temelju članka 38. st. 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske podnosim inicijativu za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti predstojećeg prijenosa dijela suverenih prava Republike Hrvatske na Svjetsku zdravstvenu organizaciju (WHO), kako je predviđeno u okviru izmjena Međunarodnog zdravstvenog pravilnika (IHR), koji stupa na snagu 19. srpnja 2025., a koji je po svojoj prirodi obvezujući i za Republiku Hrvatsku.
Na temelju članka 45. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu koji kaže:

“Ustavni sud može, do donošenja konačne odluke, privremeno obustaviti izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugog propis, čija suglasnost s Ustavom, odnosno zakonom ocjenjuje, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teške I nepopravljive posljedice.”

Ovo je upravo ta okolnost  zbog predstojećeg mogućeg prijenosa dijela suverenih prava Republike Hrvatske na Svjetsku zdravstvenu organizaciju (WHO), kako je predviđeno u okviru izmjena Međunarodnog zdravstvenog pravilnika (IHR), koji će stupiti na snagu 19. srpnja 2025.

II. SPORNA PITANJA I USTAVNE OSNOVE

U skladu s člankom 2. Ustava Republike Hrvatske:                                                                                 „Suverenitet Republike Hrvatske neotuđiv je, nedjeljiv i neprenosiv.“

Postupak donošenja izmjena i dopuna Međunarodnih zdravstvenih propisa (MZP) kontroverzan je i sporan, jer je bio netransparentan i bez sudjelovanja Hrvatskog sabora, ali i stručne i javne rasprave.

WHO kao međunarodna organizacija:

– nedostaje joj demokratski legitimitet u smislu izabranih predstavnika;

– financirana je pretežito od strane privatnih subjekata;

– djeluje bez učinkovitog demokratskog nadzora.

III. PRAVNI INTERES

Kao Hrvatica, državljanka Republike Hrvatske, imam pravni interes jer bi izmjene i dopune Međunarodnog zdravstvenog sporazuma mogle izravno utjecati na moja temeljna prava, ali i prava svih građana Republike Hrvatske, kao što su:

– pravo na tjelesni integritet,

– sloboda kretanja,

– sloboda izražavanja,

– zaštita osobnih podataka.

Ako se WHO-u da pravo odlučivanja o mjerama koje izravno utječu na živote ljudi, bez suglasnosti hrvatskih institucija, to znači prijenos vršenja suvereniteta, što nije u skladu s Ustavom Republike Hrvatske.

  1. PRIJEDLOG USTAVNOM SUDU

Kao podnositelj zahtjeva – Ustavne tužbe – predlažem da Ustavni sud:

  1. prihvati ovu inicijativu na razmatranje;
  2. utvrdi da je prijenos dijela suvereniteta Republike Hrvatske na WHO u suprotnosti s člankom 2. Ustava Republike Hrvatske ako ne prođe predviđenu proceduru;
  3. naloži Vladi Republike Hrvatske da osigura ustavnu ocjenu i sudjelovanje Hrvatskog sabora u ovoj okolnosti mogućeg prijenosa suvereniteta na WHO.

                                                                                      ____________________

                                                                                    

Mr. sc. Arna Šebalj, dipl. iur.

Na kraju moja zamolba da mi sukladno zakonu dozvolite sudjelovanje na sjednici u ime javnosti kao novinaru i publicisti , te da me o istome pisano i na vrijeme pozovete.

Kako sam sa više strana dobila Pismo kolega sa kojima surađujem sad već godinama, pa tako i sa dr. Nadom Jurinčić, a koje je objavljeno u javnosti, želim se ovdje osvrnuti na isto jer imam pohvala ali i primjedbi (zbog više netočnih tvrdnji i neutemeljenih interpretacija ), isključivo kao pravnik.

Znači, pismo koje se poziva na grupu osnovanu na Telegramu početkom lipnja ove godine, WHO CRO EXIT, ima točne činjenice:

  1. Amandmani na Međunarodni zdravstveni pravilnik (IHR)su stvarno usvojeni u lipnju 2024. na WHO Skupštini bez klasičnog glasovanja, konsenzusom.
  2. Države imaju pravoodbijanja amandmanado srpnja/rujna – to je pravno točna tvrdnja (čl. 61 IHR-a).
  3. Sabor i hrvatska stručna javnost nisu uključeniu javnu raspravu – i to je zaista realna proceduralna kritika.
  4. Postoji zabrinutost građana brojnih država zbog potencijalnog utjecaja WHO preporuka na nacionalne ovlasti – to je potpunoma legitimna politička tema.

Ali i netočne navode:

  1. Tvrdnja da je predsjednik Vlade potpisao WHO Pandemijski sporazum 20. svibnja 2025. – nije istinita.
    Sporazum još nije ni otvoren za potpisivanje. Hrvatska ga nije potpisala.
  2. Tvrdnja da dokument ima “pravnu snagu međunarodnog zakona” bez saborske odluke – netočna je i skliska formulacija.
    Čak i ako bi Hrvatska potpisala, za pravnu valjanost i obveznostmora proći ratifikaciju u Saboru.
  3. Usporedba s “predajom oružja 1991.” i tvrdnje o “suficitu smrtnosti zbog COVID politike” u dokumentu koji mora odisati pravnim duhom i činjenicama ne smije biti emocionalnih, neprovjerenih i manipulativnih izjava.
    Takve izjave mogu izazvati strah i paniku. Uvjerena sam kako to nije cilj.
  4. Sugerira se da WHO ima izvršne ovlasti nad državama – što sada nije istina.
    WHO može davati preporuke i koordinirati – ali ne može prisiliti države na mjere. To čine strukture vlasti država.

Vjerujem kako ćemo imati prilike u narednom vremenu o svemu raspravljati, kako će Ustavni sud reagirat, iako smo mnogi izgtubili vjeru u njega. No pušu neki novi vjetrovi i nikako nebi bilo dobro svoju državu i svoj narod, građane, dovoditi u nezavidne situacije.

Isto tako nisam pristaša – u ovom turbulentnom vremenu i opasnostima oko nas – služiti se neprovjerenim činjenicama te ih podmetati kao točne i konačne. Ništa nije konačno i nadam se da će strukture vlasti zaista ovome dati posebnu pozornost. Igre su gotove. Vrijeme je ozbiljnosti, hitnih promjena, ali i brige o svojoj državi. Uozbiljimo se.

 Pridružite se:

WEB STRANICA:
https://arnasebalj.com

Telegram kanal Arna Šebalj:
https://t.me/arnakanal

Chat, grupa
S Arnom i istinom:
https://t.me/arnasebalj

SVJEDOČANSTVA “CIJEPLJENIH” u HRVATSKOJ

https://t.me/+jUM0zkaioNxmZDQ0

Svjedočanstva NE-cijepljenih u Hrvatskoj
https://t.me/+FKt1CiAN8fwyOGU0

FB
https://www.facebook.com/profile.php?id=100086873156577

YOUTUBE KANAL:

https://youtube.com/@medijskagrupa1?feature=shared

  1. 07. 2025.

Mr. sc. Arna Šebalj


Podjeli
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

You may also like

Comments are closed.

More in:Pravosuđe