Ima li itko razuman, koji je stava kako je zdravstveni odgoj djece i mladih – nepotreban?!
O toj temi i treba govoriti razumno, bez ideoloških strasti, uz uključivanje stručnjaka i znanstvenika i, konačno, obavezno u okvirima zakona.
Jedina dopuštena pristranost jest isključivo dobrobit svakoga pojedinog djeteta i mlade osobe. U tome bi svi trebali biti složni!
Zdravstveni odgoj već postoji u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Prebrodio je već dvije krize – prvu, u razdoblju od 2006. do 2008. godine, kada je Hrvatska Vlada, pod vodstvom Hrvatske demokratske zajednice, pokrenulaizradu programa, a potom, zbog burnih reakcija i sukoba u javnosti, obustavila njegovu provedbu, i drugu, 2012. godine – kada je Vlada Socijal-demokratske partije, odnosno ministar Jovanović, naprasno, bez javne rasprave i suprotno odluci Ustavnog suda, naložio njegovo uvođenje u škole.
Danas je zdravstveni odgoj, u hrvatskim školama, u primjeni kao među-predmetna tema više predmetnih kurikuluma, u okviru Nacionalnog kurikuluma odgoja i obrazovanja, koji je, zahvaljujući nastojanjima Vlada Hrvatske demokratske zajednice, donesen i izglasan ovdje, u Saboru, nakon 400 provedenih, javnih rasprava i uz aktiviranje svih raspoloživih, stručnih, znanstvenih i političkih resursa, te, kao takav, prihvaćen od strane Europske komisije.
Otvoreni smo stručno-znanstvenoj raspravi kako se on može unaprijediti, ali ne kroz medijske, ulične i slične pritiske, ne kroz aktivizam, ne selektivno i zasigurno ne, kroz Karte seksalice.
Tako se, poštovane kolegice i kolege, ne reformira i ne unaprjeđuje tako veliki sustav kako što je odgoj i obrazovanje.
Mi polazimo od povjerenja u naše odgojno-obrazovne djelatnike. Vjerujemo kako naši odgajatelji, učitelji, nastavnici svih predmeta, razrednici, stručni suradnici-pedagozi, socijalni pedagozi, psiholozi i ravnatelji, itekako vode računa o zdravlju naših učenika.
Ti pokušaji, točnije rečeno, ispadi, stranke Možemo, u uvođenju programa upitnih edukacijskih i prevencijskih ishoda, podcjenjuju kompetencije odgojno-obrazovnogsustava, manipuliraju javnost i uznemiruju stotine roditelja iz Zagreba, ali i iz drugih dijelova Hrvatske.
Ne pronalazimo dobrobit za djecu, kao ni zakonsko niti stručno utemeljenje, u sadržajima, koji se žele plasirati mimo Nacionalnoga okvirnog kurikuluma, i to od strane osoba, koje nisu formalno uključene u njihov odgoj i obrazovanje.
Istodobno, pak, podržavamo sve stručno, znanstveno i zakonito utemeljene sadržaje, koji mogu doprinijeti podizanju informiranosti djece i mladih– ne samo Zagreba! – o svim temama koje se na njih odnose, ali koji će poštovati njihovurazvojnu dob i najbolji interes.
A povjerenje u prenošenju znanja, dajemo educiranim i kompetentnim učiteljima i nastavnicima, u čije smo znanje i kompetencije ulagali kroz naša Sveučilišta.
I za kraj nešto malo drugačije i vedrije – danas je spomendan svetog Jeronima. Zaštitnik je teologa, prevoditelja, knjižničara, učitelja i studen
Danica Baričević
Leave a Comment