“Srbi su lud narod”, reče svojedobno jedan psihijatar, Srbin
“Nismo ni mi, Hrvati, pripametni”, ponekad znam reći ja …
ponekad …
ponekad i češće …
….
01.09.2020.
…..
“Odluke o prelasku granice radi protokolarno-ceremonijalnih aktivnosti te postrojbi razine voda i niže donosi ministar obrane.”
kaže Zakon o obrani, članak 69., stavak (5)
…..
“Zanimljiva” je ova formulacija …
odnosno prvi njen dio, prije onog “te”
“Odluke o prelasku granice radi protokolarno-ceremonijalnih aktivnosti”
gdje se ne kaze “koga, čega”… pojedinca, grupe, postrojbe…!?
dakle, ništa konkretno…
a onda ovo …nakon “te”
“postrojbi razine voda i niže donosi ministar obrane”
je jasno
da se radi o postrojbama do te razine-veličine…
neovisno radi li se pri tom o “protokolarno-ceremonijalnim aktivnostima” ili ne,
ili nekim drugim aktivnostima (zapravo su predviđeni samo: obuka i vježbe).
….
Ehhhh, da
kako se “lipo”, “dorečeno”, “savršeno” pišu ovi zakoni …
“aj ti, ne mogu ja od smija”
….
Dakle – šta..!?
Da bi pokušao naći i dati odgovore na ona pitanja iz prvog dijela ovog mog traktata,
malo sam bacio oko po Zakonu o obrani:
1)
Točka (poglavlje) 2. govori o “Uporabi OSRH”
– predsjednik moze NEOVISNO-SAMOSTALNO narediti uporabu OS samo u ratnom stanju
– i to, i tada (u ratnom stanju), takva naredba provodi se putem zapovijedi NGSOSRH
(Nacelnika Glavnog Stožera Oruzanih Snaga Republike Hrvatske)
2)
No,
u konkretnom (Učka) slučaju ne radi se o uporabi OS, nego – korištenju OS,
i logično bi bilo da je pod Točkom (poglavljem) 3., koja uređuje-opisuje ta moguća korištenja,
da je pod tom točkom stipulirano i “korištenje OS u protokolarne-ceremonijalne svrhe”,
Ali – nije ..!!
Inače,
o korištenju OS ne odlučuje predsjednik… NIKAD… ni u jednom slučaju,
nego Vlada ili MO,
3)
U Zakonu o obrani, slijedeća točka – Točka (poglavlje) 4.
govori o “Doprinosu OS u izgradnji i razvoju savezničkih sposobnosti i zajedničke sigurnosne i obrambene politike”
tu su čalnci 65. – 69.
dakle i ovaj, 69., iz kojega je izvučena ona početna formulacija (stavak (5) ovog članka),
Premda:
u prvim stavcima ovog članka govori se isključivo o “obuci i vježbama”
odnosno da OSRH “mogu prijeći granice RH” baš u tu svrhu…
a onda
onda se u stavku (5), koji je citiran na početku,
(i pronađen kao eventualna zakonita osnova angažmana broda Učka u predmetnom slučaju),
odjednom… NICIM IZAZVANA… bez onog prethodno definiranog “mogu prijeći i u tu svrhu”
pojavljuje i formulacija o “korištenju u protokolarne-ceremonijalne svrhe”
i to opet – nedorečeno… (kako sam opisao gore)
dakle
“korištenje u protokolarne-ceremonijalne svrhe” ZBUBANO je pod –
“izgradnju i razvoj savezničkih sposobnosti”..(!!??)
i to baš ovako, odjednom, u stavku (5)… (odjedared … iznebuha),
i – nedorečeno… nedovoljno definirano…
Dakle – “vrlo maštovito”..!!!!
4)
Slijedeća je Točka (poglavlje) 5.
govori o “Zapovijedanju i rukovođenju OS”
ta Točka počinje sa člankom 70.
i tu sam ja pronašao stavak (3) koji govori o – izvješćivanju,
odnosno
da je NGSOSRH dužan o provedbi izvijestiti ISTODOBNO i PR (predsjednika) i MO (ministra),
dakle,
sta na sve kaže MO..!?
sta kaze izviješće koje je MORAO dobiti..!?
izviješće o uporabi broda “Učka” ..!!
….
Dakle – šta..!?
gledajući ukupno
ZBUBANCIJA samo takva …
jebe lud zbunjenoga…
a jedan članak u Zakonu: “korištenje OSRH u protokolarne-ceremonijalne svrhe”
sve bi-je mogao definirati… i riješiti…
U svakom slučaju:
– predsjednik može uporabiti OS samostalnim odlučivanjem samo u ratnom stanju,
– predsjednik NE MOZE koristiti OS samostalno, “na svoju ruku”, ni u jednom slučaju,
– uvijek je potrebna zapovijed NGSOSRH… pa onda i zapovijedi na nižim razinama,
– uvijek je nuzno izviješće NGSOSRH, kojim ISTODOBNO izvješćuje i PR i MO,
Dakle:
– znamo koja dokumentacija MORA postojati..!!
Dakle:
show must go on….
Ivanko Dajak
Leave a Comment