Financijska pismenost u Hrvatskoj na niskim je razinama, a posebno su zabrinjavajuće statistike poznavanja financijskih pojmova među mladima.
Sva istraživanja pokazuju da je niska razina financijske pismenosti općenito u populaciji, pa tako i studentskoj populaciji. Npr, za studente novinarstva je financijska pismenost izrazito bitna jer će oni jednog dana složene financijske i druge teme prenositi u medijske poruke i novinarske tekstove čime će posredno utjecati i na porast financijske pismenosti opće javnosti.
I novinari i djelatnici u odnosima s javnošću su komunikacijski stručnjaci koji svakodnevno komuniciraju s brojnim publikama. Za ove struke važno je široko obrazovanje, a financije su neizostavan dio. Novinarima za odgovorno i pravilno informiranje javnosti, a stručnjacima odnosa s javnošću za oblikovanje poruka i odabir kanala komunikacije prema specifičnim javnostima.
Tijekom srednjoškolskog obrazovanja učenici imaju priliku učiti o nekim sadržajima iz upravljanja financijama, ali mislim da je to nedovoljno. Financijska pismenost ne uključuje samo znanje o financijskim pojmovima i alatima, već uključuje i naše stavove prema novcu i materijalnom, kao i ponašanje jer sve to utječe na naše odluke.
By Branka Mioč
Leave a Comment