Na trenutno stanje na estradi za Bezcenzure.hr osvrnuo se ugledni estradni manager Damir Osredečki.

Podjeli

Nedavna izjava Tončija Huljića u kojoj izjavljuje, da pjesme, koje se puštaju na radiju, zatupljuje narod, nije naišla na odobravanje.
Zapravo autori tih, kako ih Tonči zove, “nebitnih pjesama” uglavnom nisu pjevači nego članovi malo šire hobotnice, pa nerijetko baš te pjesme dobivaju i najuglednije hrvatske diskografske nagrade. Koliko je očito da trenutna produkcija ne ide u dobrom smjeru dokazuje i činjenica da je pokojni Oliver Dragojević najemitiraniji izvođač po službenim podacima Zaprafa (Udruge za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava). I to ne iznenađuje. Analiza podataka pokazala je da su 182 hrvatske radijske i tv postaje lani odvrtjele  čak 403 Oliverovih pjesama, i to više od 150.000 puta.
Ono što jest svojevrsno iznenađenje je, da među 20 najemitiranijih hrvatskih izvođača nema, uz izuzetak Mije Dimšić, niti jednog pjevača ili grupe koji/a karijeru nije počela još u prošlom stoljeću. Drugi je, nakon Olivera, naime Tony Cetinski (149 pjesama emitirano mu je 110.000 puta), a treći je Gibonni (141 pjesma i 100.000 emitiranja). Od mlađeg naraštaja pjevača samo je Mia Dimšić završila na popisu Top 20 (zauzela je 19. mjesto), dok su istodobno na popisu neki, koji odavno nisu objavili nove pjesme. Ovako nešto u SAD-u i Velikoj Britaniji nije moguće! U Americi i Velikoj Britaniji na takvim su listama samo po dva stara izvođača, sve drugo su nova imena.
TOP LISTA
  1. Oliver Dragojević
  2. Tony Cetinski
  3. Gibonni
  4. Parni valjak
  5. Nina Badrić
  6. Crvena jabuka
  7. Massimo
  8. Neno Belan
  9. Magazin
  10. Prljavo kazalište
  11. Vanna
  12. Boris Novković
  13. Severina
  14. Jacques Houdek
  15. Doris Dragović
  16. Giuliano
  17. Željko Bebek
  18. Daleka obala
  19. Mia Dimšić
  20. Jelena Rozga
E, sad k tome slijedi još veći šok pošto je realno činjenično stanje, da je između Olivera koji je prvi na listi, te Tonija i Gibonnija gotovo dvadesetak stranih izvođača, a svi ostali na listi praktički se mogu zanemariti.
Ako pogledamo statistiku na YouTubeu, gdje mladi glazbu najčešće slušaju vidjet ćemo da brojke desetke milijuna pregleda u posljednjih nekoliko godina bez konkurencije preuzima novi hibridni žanr, koji nazivaju trap folkom ili trap cajkama. Izvođači poput Jala Brata, Buba Corelli, Raste, Senidah, i drugih osim više desetaka milijunskih pregleda enormno pune balkanske klubove po Europi i za nastup uzimaju bezobrazno ogromne svote novaca. Pjevači iz hrvatske željeli bi biti plaćeni isto kao kolege iz regije. Nažalost sve brojke dokazuju da to nije realno!
Damir Osredečki

Podjeli
Leave a Comment