Kaznena prijava za sukob interesa i za nenamjensko odobravanje i trošenje sredstava iz Proračuna RH, po Ustavnom Zakonu o pravima nacionalnih manjina

Podjeli

Liljana Benčik

Pula, Mihovilovićeva 6

OIB 76601947380

Autor-hrvatskepraviceblog.com

Elek.pošta lili@hrvatskepraviceblog.com

091 566 4918

 

Državno odvjetništvo Republike Hrvatske

Gajeva 30 a

10000 Zagreb

Kaznena prijava  za sukob interesa i za nenamjensko odobravanje i trošenje sredstava iz Proračuna RH, po Ustavnom Zakonu o pravima nacionalnih manjina

Protiv:                           Prof. dr. Milorada Pupovca

Rođen je 5. studenoga 1955. u Ceranju Donjem, Benkovac.

Zastupnika SDSS-a u Hrvatskom Saboru

  1. saziv Hrvatskoga sabora (14.10.2016. – 22.7.2020.)
  2. saziv Hrvatskoga sabora (28.12.2015. – 14.10.2016.)
  3. saziv Hrvatskoga sabora (22.12.2011. – 28.12.2015.)
  4. saziv Hrvatskoga sabora (11.1.2008. – 22.12.2011.)
  5. saziv Hrvatskoga sabora (22.12.2003. – 11.1.2008.)

Zastupnik SDSS-a u Hrvatskom Saboru, prof. dr. Milorad Pupovac član je Savjeta za nacionalne manjine u mandatu 2019-2023.godine.

Kao član Savjeta za nacionalne manjine direktno je sudjelovao u odluci o raspodjeli  sredstava koja se dodjeljuje nacionalnim manjinama po Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina (Narodne novine, broj 155/02 i 80/10).

Međutim Milorad Pupovac privatno je predsjednik Srpskog Narodnog vijeća (SNV),  a kao dužnosnik je  zastupnik u Saboru i Saborskom odboru za ljudska prava i prava nacionalnih manjina i član Savjeta za nacionalne manjine,  koji donosi odluku o raspodjeli sredstava SNV-u  kojem  je predsjednik.

Milorad Pupovac kao predsjednik SNV-a predlaže Savjetu program rada SNV-a po stavkama i onda kao član Savjeta  svojem SNV-u odobrava sredstva!?

DIREKTAN sukob interesa i ZLOUPOTREBA, NENAMJENSKA dodjela  državnog novca u privatne svrhe

Savjet za nacionalne manjine osnovan je  po članku 35 Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, između ostalih donosi i odluku o rasporedu sredstava koja se dodjeljuju nacionalnim manjinama.

Članovi Savjet za nacionalne manjine mandatno razdoblje 2019.-2023.

Popis članova – ožujak 2021.

 

Aleksandar  Tolnauer – predsjednik

Vladimir Ham – potpredsjednik

Mirjana Galo – potpredsjednica

Vladimir  Bilek– član/saborski zastupnik

Dragana Jeckov – članica/saborska zastupnica

Boris Milošević – član/saborski zastupnik

dr.sc. Milorad  Pupovac – član/saborski zastupnik

Furio Radin – član/potpredsjednik Hrvatskog sabora

Robert Jankovics – član/saborski zastupnik

Ermina Lekaj-Prskalj – članica/saborska zastupnica

Veljko  Kajtazi – član/saborski zastupnik

Branka  Baksa– članica

Danilo  Ivezić – član

Marija Semenjuk-Simeunović – članica

Zvonko  Kostelnik– član

Darko  Šonc – član

Zorica Velinovski – članica

Ishak Hodžić – član

Bruno Beljak – član

 

Nadzor nad utrošenim sredstvima provodi Vlada RH, po članku 37 preko kvartalnih izvješća o utrošenim sredstvima.

Za raspodjelu sredstava utvrđeni su kriteriji:

Na temelju članka 35. stavka 4., a u svezi s člankom 36. stavkom 8. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine«, broj 155/02 i 80/10), Savjet za nacionalne manjine Republike Hrvatske, na sjednici održanoj 10. listopada 2014., NN 123/2014. donio je kriterije:

Članak 3.

Pri utvrđivanju financijske potpore za programe ostvarivanja kulturne  autonomije nacionalnih manjina iz sredstava Državnog proračuna Republike Hrvatske Savjet će primjenjivati sljedeće opće kriterije:

  • Poticati financijsku potporu za ostvarivanje programa udruga i ustanova kojea istovremeno integracijom u društvo daju doprinos kulturnom, društvenom i gospodarskom razvoju Republike Hrvatske, vodeći računa o broju pripadnika nacionalne manjine, broju članova udruge i ustanove, dužini djelovanja i dosadašnjem radu udruge.
  • Podupirati programe koji doprinose promicanju vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, unapređivanju tolerancije i uspostavljanju multietničkog i multikulturalnog povjerenja.
  • Neće se financirati političke djelatnosti pojedinaca i grupa članova udruga i ustanova odnosno cijelih udruga i ustanova na izborima i slične aktivnosti.

Neće se financirati politička djelatnost, a godinama se financira Srpsko narodno vijeće  (SNV), nacionalna koordinacija vijeća srpske nacionalne manjine, političko, savjetodavno i koordinativno tijelo koje djeluje kao samouprava Srba u Republici Hrvatskoj osnovano 1997.godine temeljem Erdutskog sporazuma.

To je svjesno i namjerno kršenje Kriterija Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.

Vlada, odnosno Vladin  Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, nije stopirao očigledno kršenje Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina i SNV-u  uskratio isplatu sredstava.

SNV JE POLITIČKO TIJELO- piše od njihovog osnivanja 1997.godine, što znači da se sredstva iz Proračuna RH ne raspodjeljuju da doprinose očuvanju etničkog, kulturnog i jezičnog identiteta srpske nacionalne manjine, nego u političke svrhe.

Godinama se krši Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina  na ŠTETU Republike Hrvatske, a da od odgovornih, nitko ne reagira.

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, je stručna služba Vlade Republike Hrvatske, osnovan Zakonom o Vladi Republike Hrvatske (“Narodne novine”, broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18)

Istim Zakonom uređeno je da Uredom upravlja ravnatelj, kojeg imenuje Vlada, na prijedlog predsjednika Vlade, po prethodno provedenom javnom natječaju.

Ravnatelj ureda je Alen Tahiri  (rođen 9. kolovoza 1977. u Zagrebu) imenovan od Vlade 2018. godine, a u Uredu za ljudska prava i prava nacionalnih manjina radi od 2007.godine.

Godinama se velikim iznosima financira SNV, osnivač političkog tjednika Novosti,  sa sjedištem u Zagrebu, koji širi mržnju prema Hrvatima i svemu što predstavlja hrvatski identitet, a da nitko nije pročitao članak 4  stavak 16, Kriterija Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, koji glasi:

  1. Udruge i ustanove za koje se utvrdi da radom i aktivnostima potiču netolerantnost unutar svoje i prema drugim nacionalnim manjinama i pripadnicima većinskog naroda te za koje se utvrdi da javno iznose neprovjerene i netočne informacije o ostvarivanju programa kulturne autonomije i radu Savjeta, neće se uzeti u razmatranje i gube pravo na prijavu programa na Javni poziv na 3 godine.

Jedan od osnivača SNV-a je Samostalna demokratska srpska stranka ( SDSS).

SDSS je osnovana nelegalno, odnosno nezakonito i veliko je pitanje kako je tako osnovanu stranku Ministarstvo uprave moglo upisati u registar stranaka?

Naime osnivanje stranke objavljeno je u okupacijskim Vukovarskim novinama broj 90 (15. marta) str. 1, 3, pod naslovima: Odluka skupštine, Osnovana Samostalna demokratska srpska stranka (SDSS).

Samostalna demokratska srpska stranka (SDSS)  osnovana je 5. ožujka 1997. godine u okupiranom Vukovaru u tzv. Republici Srpskoj, spajanjem Srpske demokratske stranke (SDS) i Samostalne srpske stranke (SSS) iz Zagreba.Važno je napomenuti da je odlukom hrvatskih institucija 1992. godine zabranjen rad i djelovanje Srpske demokratske stranke (SDS). S danom 18. veljače 1992. godine ,stranka je brisana iz Registra političkih stranaka Republike Hrvatske.

Postavlja se opravdano pitanje kako su se mogle spojiti 1997. godine gore navedene stranke kada je jedna od njih (SDS) 1992. godine hrvatskim zakonom zabranjena i brisana iz Registra?

Kriteriji za dodjelu financijske potpore za programe nevladinih udruga i ustanova nacionalnih manjina

Članak 5

(4) Kulturne manifestacije – standardni oblici kulturnih manifestacija

– smotre, festivali, obilježavanje obljetnica, susreti, stručni skupovi, izložbe, sajmovi knjiga i slični oblici manifestacija jedne ili više nacionalnih manjina na mjesnoj, općinskoj, gradskoj, regionalnoj i državnoj razini.

Pod Kulturne manifestacije SNV  od 2015.  podvaljuje neustavne i nenamjenske stavke, a s obzirom na to da je član Savjeta za nacionalne manjine uredno sudjeluje u  odobravanju sredstva.

Ne radi se o kulturnoj autonomiji nego o političkim i povijesnim događajima koji nisu dio kulture i identiteta Srba u RH:

Dan proboja logoraša iz Jasenovca 1941-JUSP,Jasenovac, Jasenovac. Nije dio kulturnog identiteta, ni kulturne autonomije Srba, već  komemoracija povijesnog događaja svih narodnosti.

Stavke:

  1. Dan sjećanja na Jadovno 1941…
  2. Dan ustanka naroda Hrvatske-Srb
  3. Godišnjica partizanskog proboja obruča na Biljegu….
  4. Komemoracija za žrtve dječjeg ustaškog logora u Sisku…
  5. Obilježavanje godišnjice ustaškog zločina nad pravoslavnim Srbima Gline…
  6. Komemoracija u Gudovcu i Grubišnom polju…
  7. Obilježavanje prve ustaničke puške …

Analizom stavaka vidi se da  su to  političke,  a ne kulturne manifestacije. One nisu dio identiteta srpske nacionalne manjine.

  1. Zar je „Dan ustanka naroda Hrvatske -Srb“ dio nacionalnog i kulturnog identiteta srpske nacionalne manjine? Obilježavanje nekadašnjeg jugoslavenskog praznika, a Hrvatska je još Odlukom Sabora od 8.listopada 1991. raskinula sve državno-pravne sveze sa SFRJ. I Savjet odobri potpuno neustavno ,sredstva za obilježavanje državnog praznika SFRJ? A SFR, Jugoslavije više nema i sa njenim nestankom, nema više JNA, ni NOB, ni  lika i djela druga Tita,
  2. Dan sjećanja na Jadovno 1941. godine odnosi se na 2.svjetski rat i NDH. Hrvatska nije sljednik NDH, da bi se iz njenog Proračuna plaćalo srpskoj nacionalnoj manjini Dan sjećanja. To isto nije kulturna manifestacija niti dio nacionalnog i kulturnog identiteta srpske nacionalne manjine. Da ne pišem kako u jami nisu pronađene ljudske kosti.
  3. Komemoracija za žrtve dječjeg ustaškog logora u Sisku-Sisak. Na osnovu kojih kriterija je Savjet odobrio isplatu sredstava za sve ove „ustaške stavke“ odnosno NDH? Time izravno Savjet i posredno i Vlada RH krši Ustav RH! Ta odluka je protuustavna, jer Hrvatska po ničemu nije sljednik NDH da bi se iz njenog Proračuna plaćale ovakve komemoracije. Ovo je osim što je protuustavno i zlonamjerno, direktno je upereno protiv Republike Hrvatske i njenih građana koji sa tim događajima nemaju nikakve veze!

Te stavke predstavljaju kaznena djela uperena protiv RH, po 32.glavi Kaznenog zakona.

  1. Godišnjica partizanskog proboja obruča na Biljegu-Petrova Gora, Vojnić, Obilježavanje prve ustaničke puške i pokolja u Banskom Grabovcu – Banski Grabovac, Petrinja,
  2. Obilježavanje godišnjice ustaškog zločina nad pravoslavnim Srbima kotareva Glina i Vrginmost – Glina, Dan proboja logoraša iz Jasenovca 1941. – JUSP Jasenovac, Jasenovac. Sve su to događaji iz 2.svjetskog rata , NOB, Jugoslavije, a kako sam već napisala Hrvatska nije sljednik ni NDH, ni Jugoslavije, jer je  listopada 1991.Hrvatski Sabor izglasao  Ustavnu odluku o raskidu svih državno-pravnih sveza sa SFRJ.

Savjet raspodijeli  sredstva iz hrvatskog Proračuna za obilježavanje događaja koji nemaju nikakve veze sa današnjom Hrvatskom, koji ne predstavljaju kulturni identitet srpske nacionalne manjine. To je čista zlonamjerna podvala SNV-a i njihova predsjednika Milorada Pupovca koji time izravno dokazuje da je RH  „filoustaška“ država i „sljednica „NDH.

Takva zlonamjerna podvala omogućena je samim time što je on osobno član Savjeta i ODLUČUJE o dodijeli sredstava,  pa time grubo krši etički i moralni kodeks  o sukobu interesa i nenamjensku zlorabu sredstava.

Komemoracija za ubijene mještane Varivode- Varivode, Kistanje, je događaj iz Domovinskog rata, akcija Oluja. Hrvatska je vodila politički pravedan i oslobodilački rat, a Oluja je legitimna vojna operacija nakon koje su oslobođeni okupirani teritoriji,  te predstavlja krunu svih  pobjeda hrvatske vojske u Domovinskom ratu.

Nisam pravnik, ali po Zakonu o sukobu interesa kao zastupnik u Hrvatskom Saboru izravno pogoduje udruzi SNV kojoj je dugogodišnji predsjednik. Također kao član Savjeta  za  nacionalne manjine odlučuje o dodijeli sredstava SNV-u čiji je  predsjednik. To je očit sukob interesa po dvije osnove.

Očito je da Milorad Pupovac podmeće Republici Hrvatskoj da je sljednik NDH, što povijesno i vremenski nije moguće, jer NDH je prestala postojati 1945.godine, uslijedila je država SFRJ, a Hrvatska je priznata kao samostalna država 15.siječnja 1992.godine.

To je svjesno, zlonamjerno i protuustavno nenamjensko trošenje javnog novca saborskog zastupnika i predsjednika SNV-a, Milorada Pupovca, jer on kao dugogodišnji zastupnik u Saboru veoma dobro poznaje Zakone i Ustav RH.

Svi članovi Savjeta koji donose takve protuustavne odluke i  dodjeljuju nenamjenski sredstva iz Proračuna RH,  trebali bi kazneno odgovarati za djela UPERENA protiv Republike Hrvatske, djela koja joj nanose štetu po glavi 32  Kaznenog zakona.

Milorad Pupovac u sukobu je interesa i čini  kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti po članku  291 Kaznenog zakona.

U Puli, 8.prosinca 2023.

Liljana Lili Benčik

 

Prilozi

Prilog 1, raspodjela sredstava iz Proračuna RH za 2019.

Prilog 2, raspodjela sredstava iz Proračuna RH ZA 2020.

Prilog 3, raspodjela sredstava iz Proračuna RH za 2021.

Prilog 4, raspodjela sredstava iz Proračuna RH za 2022.

Prilog 5, raspodjela sredstava iz Proračuna RH za 2023.

 

Za usporedbu prilažem raspodjelu sredstava Srpskom kulturnom društvu „Prosvjeta“ Zagreb  i Talijanskoj nacionalnoj manjini gdje nema političkih zbivanja, već se dosljedno sredstva iz Proračuna RH dodjeljuju za održavanja kulturnog identiteta, bez političkih konotacija.

Prilog 6.raspodjela sredstava iz Proračuna RH, za SKD „Prosvjeda“ Zagreb za 2020.

Prilog 7.raspodjela sredstava iz Proračuna RH, za talijansku nacionalnu manjinu za 2020.

Lili Benčik


Podjeli
Leave a Comment