Danas vam donosimo intervju s gospođom Boženom Križan. Naime radi se o mladoj marketinškoj stručnjakinji koja se bavi samostalnim istraživačkim radom na području marketinga i komunikacija. Preispitali smo neke aktualne marketinške teme kako bismo vam približili i to područje. Intervju u nastavku.
Božena, zamolili bi smo vas da se malo predstavite?
Zovem se Božena Križan kao što ste i naveli. Po struci sam magistra ekonomije. Dolazim iz Livna, a privremeno boravim u Zagrebu. Radila sam kao voditelj marketinga , trenutno se bavim samostalnim istraživačkim radom i poslovnim savjetovanjem. Trenutno pohađam mini MBA program na InternationalBusiness Management Institute u Berlinu.
Zašto ste odabrali baš područje Marketinga ?
Kao mladoj osobi koja je tražila svoju afirmaciju kako osobnu tako i poslovnu moram reći da nije bilo lako. Prvotno sam na svom studiju uzela područje računovodstva koje mi nije pomoglo da razvijem svoju poslovnu maštu. U arketingu sam pronašla svoju strast, jer i kupce morate na neki način „ zavesti“. Možda je na to utjecalo moje djetinjstvo gdje sam bila okružena kupcima, budući da se moj otac bavio trgovinskom djelatnošću.
Smatrate li da su poduzeća u Hrvatskoj ozbiljno shvatila primjenu Marketinga u svakodnevnom poslovanju?
Apsolutno, da. Poduzeća u Hrvatskoj svakako pariraju svjetskimkompanijama u sferi marketinga. Iznenadila sam se kad sam vidjela neke marketinške kampanje, bilo da se radilo o kontroverznom marketingu ili pak ustaljenim marketinškim kampanjama. Naši stručnjaci vrijedno upijaju sva znanja i doprinose tim uspjesima.
Što biste izdvojili kao probleme s kojima se susreću voditelji marketinga ili osobe koje su odgovorne za tu vrstu poslovanja?
Uloga voditelja marketinga je jako zahtjevna. Kao prvo odgovorni ste za sve marketinške aktivnosti , ali i rezultate. Ono što mi se čini kao osnovni problem je što su mlade osobe koje rade u takvim timovima pod pritiscima jer se gleda isključivo kranjirezutat. Nije problem pratiti KPI , ali bitno je dati da se tako izrazim „ dati šansu određenoj kampanji“. Također ono što smatram problemom je i ponekad manipulativni pristup promocijama. Kupac sve vidi i pamti i time se trebamo povoditi.
Kako biste komentirali uporabu marketinga u političke svrhe?
Uporaba marketinga u političkim programima je jako bitna, ali i jako osjetljiva. Budući da su ljudi osjetljivi u pogledu političkih tema smatram da kad se rade takve kampanje treba biti dosljedan, nenametljiv i originalan. Bitno je uzeti ono što osobu izdvaja. Pri tome su u velikoj prednosti osobe koje imaju nekakvu urođenu osobnu karizmu.
Što biste poručili mladim osobama koje se žele baviti marketingom?
Moja poruka je vjerujte u sebe i ne osvrćite se na negativne komentare. Bitno je da pronađete područje u kojem će se osloboditi svi vaši talenti kako biste ih vješto uporabili.
Božena Križan
Leave a Comment